آخرین اخبار
کد مطلب: 126029
اجتماعي/
پارک خليج فارس لردگان، در آغوش مشکلات و معضلات اجتماعي
تاریخ انتشار : 1398/04/12
نمایش : 1254
پارک خليج فارس لردگان در کنار مزايايي که دارد و کسي نمي تواند آنها را انکار کند و با گذشت زمان مشکلات و معضلات زيادي نمايان شد که لازم و واجب است جهت رفاه شهروندان مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ تفريح و گردش، يکي از نيازهاي ضروري جامعه بوده و هر اجتماعي براي کسب روحيه و داشتن انگيزه لازم براي ادامه زندگي نيازمند تفريح و گردش مناسب هستند و اجتماعي که از مکان هاي تفريحي مناسبي برخوردار نيستند با مشکلات روحي و جسمي زيادي روبه رو خواهند شد که خود يک آسيب اجتماعي محسوب مي شود.
در واقع تفريح انسان ها مانند بسياري از عرصه هاي ديگر به دو دوره سنتي و مدرن تقسيم مي شود، در گذشته تفريح سنتي نهايتا به حضور در طبيعت ختم مي شد و اگر چه تفريح وجود داشت اما تنوع تفريحات وجود نداشت، اما در دنياي جديد تفريح مدرن مطرح شد که هم شامل امکانات و مکان هاي ساخت دست بشر و هم حضور در طبيعت مي شود و به عبارتي تنوع در تفريحات گسترش پيدا کرد.
احداث بوستان، پارک و ... يکي از مهمترين اقدامات انساني به خصوص در مناطق شهري بود که فضاي کمتري براي دسترسي به منابع طبيعي داشتند. بنابراين انسان به دلايل مختلف به وجود چنين مکان هايي نياز پيدا کرد.
شهر لردگان هم به عنوان مرکز شهرستان با وجود افزايش جمعيت نيازمند توجه بيشتر مسئولين نسبت به فضاي سبز و مکان هاي تفريحي دارد، اگر چه تا چند سال پيش تنها مکان تفريحي لردگان تنها پارک چشمه برم بود که به واسطه چشمه جوشان در قلب شهر لردگان شکل گرفته بود اما امروزه با تلاش شهرداري و ساير نهادهاي مربوطه حداقل دو پارک ديگر در شهر احداث شد اگر چه هر دو پارک هم نيمه کاره و همچنان از نظر امکانات با مشکلاتي مواجه هستند. در اين بين پارک بوستان خليج فارس از همان روزهاي اول با استقبال خوب شهروندان لردگان همراه شد به خصوص در شب هاي فصل تابستان به يکي از شلوغ ترين مکان هاي تفريحي در لردگان تبديل شده است.

اما اين مکان تفريحي در کنار مزايايي که داشته و کسي نمي تواند آنها  را انکار کند و با گذشت زمان مشکلات و معضلات زيادي نمايان شد که لازم و واجب است جهت رفاه شهروندان مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد.

خبرنگار ما، در چارچوب رسالت رسانه اي خود و به درخواست عده اي از مخاطبين اين مسئله را تحت عنوان چالشي مطرح کرده است که شامل محور هاي زير است:

فضاي کلي پارک بوستان خليج فارس را چگونه ارزيابي مي کنيد؟
بنظر شما مهمترين مشکلات اين پارک تفريحي چيست؟
آيا وضعيت اجتماعي و فرهنگي اين مکان تفريحي مورد رضايت شما قرار دارد؟
آيا از امکانات بوستان خليج فارس رضايت داريد؟
آيا فضاي اخلاقي بوستان، با توجه به فرهنگ و عرف موجود در شهرستان لردگان براي عموم شهروندان مناسب مي باشد؟
 
پارک خليج فارس لردگان، در آغوش مشکلات و معضلات اجتماعي

 بيشتر شهروندان لردگاني از  کمبود امکانات موجود از قبيل آب شرب، مشکلات سرويس بهداشتي در پارک بوستان خليج فارس گله مند بودند و از مسئولين امر خواستند هر چه زودتر اين مشکلات را رفع نمايند .
برخي ديگر گفتند: فقدان يک پل هوايي يا زيرگذر بين دو قسمت پارک که ضروري ترين نياز اين پارک است و قطعا تهديدي براي عابران محسوب مي شود.
 
يکي از فرهنگيان که با خانواده براي تفريح به اين پارک آمده بود گفت: وجود تعداد بسيار زياد بيماران مبتلا به اعتياد که موجب فضاي نامناسب و تهديدات امنيتي در پارک شده است . خصوصا سرويس بهداشتي اين مکان محلي شد براي مصرف مواد مخدر.
اين فرهنگي افزود: مصرف بيش از حد قليان در يک مکان عمومي که آسيب هاي فاجعه آميزي براي نسل نوجوان و جوان شهرستان خواهد داشت و در واقع ترويج يک بدآموزي محسوب مي شود.
 
خانواده اي دگر با ابراز گله مندي گفتند: وجود تعداد زيادي موتور سوار که نسبت به حقوق شهروندان بي توجه هستند و هيچگونه پايبندي نسبت به اصول و ارزش هاي اخلاقي ندارند .
 
مجموع اين عوامل که از طرف مخاطبين و شهروندان لردگاني با مشارکت در برنامه #چالش_هفته ارسال شد، نشان دهنده مشکلات موجود در اين مکان تفريحي است که اتفاقا همگي نيز درخواست و انتظار دارند که مسئولين مربوطه و ادارات و سازمان هاي مربوطه با ورود جدي به اين مسئله اين مشکلات را حل و فصل کنند.

با توجه به اين مسائل اميدواريم مسئولين مربوطه حتما مشکلات اين مکان تفريحي را پيگيري و حل کرده تا شاهد شکل گيري يک فضاي سالم براي تفريح و استراحت مردم شريف لردگان باشيم.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس