آخرین اخبار
کد مطلب: 146513
جانز هاپکينز:
شمار مبتلايان به کرونا در آمريکا به ۲۵ ميليون نفر رسيد
تاریخ انتشار : 1399/11/05 10:08:07
نمایش : 926
طبق جديدترين آمار دانشگاه «جانز هاپکينز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلاي دست‌کم ۱۷۵ هزار و ۲۷۶ مورد جديد، مجموع مبتلايان به کروناويروس در ايالات متحده آمريکا به مرز ۲۵ ميليون نفر رسيد.
 به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ طبق جديدترين آمار دانشگاه «جانز هاپکينز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۳۷۸ مورد جديد، شمار قربانيان کروناويروس در ايالات متحده به ۴۱۷ هزار و ۳۸۲ نفر افزايش يافت.


اين آمار نشان مي‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلاي دست‌کم ۱۷۵ هزار و ۲۷۶ مورد جديد، مجموع مبتلايان به کروناويروس در ايالات متحده آمريکا به ۲۴ ميليون و ۹۹۱ هزار و ۱۲۲ نفر رسيد.

مقايسه جديدترين آمار دانشگاه جان هاپکينز با آمار يک روز قبل اين مرکز نشان مي‌دهد، شمار مبتلايان به کرونا و شمار  قربانيان اين ويروس در آمريکا تاحدودي کاهش نسبي داشته است.

 

از طرف ديگر، پايگاه اطلاع رساني «ورلد اُ ميترز»، مجموع مبتلايان به کروناويروس در آمريکا را ۲۵ ميليون و ۵۶۶ هزار و ۷۸۹ نفر و مجموع قربانيان «کوويد-۱۹» در اين کشور را ۴۲۷ هزار و ۶۳۵ نفر گزارش کرده است.

پايگاه اطلاع‌رساني «کوويد يو اس اي» که آمار مربوط به شيوع کرونا را در آمريکا تجزيه و تحليل مي‌کند، برآورد کرده است که شمار کلي مبتلايان به کروناويروس در آمريکا ظرف يک ماه آينده به ۲۸ ميليون و ۲۵۴ هزار و ۷۶۸ نفر و شمار قربانيان آن در اين کشور به ۵۰۷ هزار و ۲۱۳ نفر مي‌رسد.

اين وبگاه آمريکايي همچنين گزارش کرد ايالت کاليفرنيا که در هفته‌هاي اخير از نظر تعداد مبتلايان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار ديگر با سه ميليون و ۱۴۵ هزار و ۲۰ مورد ابتلا و ۳۶ هزار و ۸۰۶ مورد فوتي به کانون بيماري کرونا در آمريکا تبديل شده است و ايالت تگزاس هم‌اکنون با دو ميليون و ۲۴۲ هزار و ۳۸۴ مورد ابتلا و ۳۴ هزار و ۷۲۰ مورد فوتي به رده دوم انتقال يافته است. ايالت نيويورک نيز که زماني کانون کوويد-۱۹ در آمريکا بود، هم‌اکنون با يک ميليون و ۳۲۳ هزار و ۳۱۲ مورد ابتلا در رده چهارم ايالات آمريکا با بيشترين تعداد مبتلايان به کرونا ويروس قرار دارد.

نيويورک نيز با ۴۲ هزار و ۱۳۴ مورد فوتي، همچنان بيشترين تعداد قربانيان کرونا در آمريکا را به خود اختصاص داده است.

اخيراً گزارشي منتشر شد مبني بر آنکه آمار و ارقامي که از ميزان تلفات ناشي از ويروس کرونا در آمريکا ارائه شده، نشان مي‌دهد که در هر دقيقه، سه آمريکايي بر اثر ابتلا به اين ويروس جان خود را از دست مي‌دهد.

بحران کرونا در بسياري از شهرهاي آمريکا به قدري جدي شده است که حتي سردخانه‌ها اکثراً مملو از اجساد شده است.

روز گذشته (شنبه)، روزنامه انگليسي «گاردين» گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدي وخيم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشيده و سردخانه‌ها و مراکز تدفين مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جاي عزاداري براي عزيزانشان بايد راهي براي به خاک سپردن آن‌ها پيدا کنند. (جزئيات بيشتر)

حتي با وجود ارائه واکسن کرونا براي آمريکايي‌ها، افزايش ميزان مبتلايان به کرونا موجب پر شدن بيمارستان‌ها و کلينيک‌ها در برخي از نقاط اين کشور شده است.

دو شرکت آمريکايي «فايزر» و «مُدرنا» تأييديه واکسن‌هاي ضد کرونايي خود را دريافت و ميليون‌ها دوز از آنها را در سراسر ايالات متحده و کشور‌هاي ديگر از جمله انگليس توزيع کرده‌اند.

با اينحال، بر اساس گزارش‌هايي که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبي واکسن» در آمريکا ثبت شده، ۵۵ نفر در اين کشور بعد از دريافت يکي از واکسن‌هاي «فايزر» يا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهديدکننده حيات شده‌اند.

در پي افزايش شيوع کرونا در ايالات متحده، روز گذشته (جمعه)، خبرگزاري رويترز به نقل از يک مقام آمريکايي خبر داد که تست کروناي حدود ۲۰۰ نفر از اعضاي گارد ملي مسئول حفظ امنيت مراسم تحليف رياست‌جمهوري «جو بايدن» مثبت شده است.

طبق آخرين آمار دانشگاه جانز هاپکينز، دستکم ۹۸ ميليون و ۷۰۱ هزار و ۴۷۰ نفر از مردم سراسر جهان به کروناويروس آلوده شده‌اند و از آن ميان دو ميليون و ۱۲۰ هزار و ۳۸۹ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۵۴ ميليون و ۴۰۹ هزار و ۴۴۶ نفر بهبود يافته‌اند.

آمريکا همچنان بيشترين تعداد مبتلايان به کرونا و قربانيان اين ويروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۰ ميليون و ۶۵۵ هزار و ۴۳۵ مورد ابتلا و ۱۵۳ هزار و ۳۷۶ مورد فوتي و برزيل با هشت ميليون و ۸۱۶ هزار و ۲۵۴ مورد ابتلا و ۲۱۶ هزار و ۴۷۵ مورد فوتي در رده‌هاي دوم و سوم کشورهاي جهان با بيشترين تعداد مبتلايان به کوويد-۱۹ قرار دارند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس