آخرین اخبار
کد مطلب: 126110
تاکيد امام جمعه لردگان بر تقويت روحيه اخوت در جامعه و آگاهي از فتنه دشمنان انقلاب اسلامي
تاریخ انتشار : 1398/07/19
نمایش : 1247
امام جمعه لردگان: تبعيت از خواسته هاي بيگانگان، قضاوت و پيش داوري و طرح ادعا بدون هيچ علم و مبنايي، موجب گمراه شدن انسان و در نتيجه شکل گيري فتنه خواهد شد
 
 
به گزارش  خبرنگار سلام لردگان، حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه اول نماز جمعه، با طرح فضيلت اخوت در يک جامعه مومن و مسلمان افزود: يکي از اصول حاکم بر روابط اجتماعي مسئله اخوت و برادري است، اما براي رسيدن به روحيه اخوت ضروري است اقداماتي انجام شود.
وي بيان کرد: وقتي در مورد اخوت حرف ميزنيم بايد حقوق برادري را رعايت کنيم، برادري در نظام ارزشي و حقوقي اسلام تشريفاتي يا تنها يک بعد عاطفي نيست بلکه هدف، حقوق برادري است.
امام جمعه  لردگان با بيان اينکه رعايت حقوق برادري يکي از بالاترين نوع عبادت هاست و در روايت آمده که حرمت مومن از کعبه بالاتر است بر اين اصل مهم تاکيد کردند.

تاج زاد در خطبه دوم نماز جمعه شهر لردگان چند نکته  مهم را بيان داشتند:
وي با اشاره به تحولات اين روزهاي عراق گفت: آشوب هاي اخير در شهرهاي شيعه نشين عراق چون نجف، کربلا و.. تلاش غرب به رهبري آمريکا براي ايجاد فتنه بود. در واقع مقابله با مرجعيت شيعه مهمترين هدف غرب در عراق و منطقه است به خصوص که آمريکا از ساختار کنوني قدرت در عراق ناراضي است بنابراين تلاش مي کند با نفوذ و ايجاد فتنه در عراق به اهداف امپرياليستي خود دست يابد.
امام جمعه لردگان با اشاره به حماسه باشکوه اربعين حسيني گفت: برنامه هاي آمريکا براي فتنه در عراق با شروع اربعين و اتحاد شيعيان جهان به شدت شکست خورد، درواقع عراقي ها متوجه شدند که آمريکا با چهرهاي فاسدي چون دختر صدام در صدد فتنه در عراق بوده، که با رجوع به مراجع شيعه و آگاه شدن مردم، اين نقشه آمريکا هم رسوا و شکست خورد.

وي همچنين در مورد اتفاقات اخير در شهر لردگان بيان داشت: تبعيت از خواسته هاي بيگانگان، قضاوت و پيش داوري و طرح ادعا بدون هيچ علم و مبنايي، موجب گمراه شدن انسان و در نتيجه شکل گيري فتنه خواهد شد همانند آنچه که در لردگان اتفاق افتاد.

خطيب جمعه لردگان خطاب به مردم گفت: اگر چه اين حق مردم است که علل يا عوامل اين مشکل را بدانند، اما اين انتظار وجود دارد که مردم شريف شهرستان صبور باشند و از فتنه دشمنان که در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامي هستند آگاه باشند.

امام جمعه لردگان در پايان همه مردم شهرستان را به صبر و شکيبايي در مشکلات، خويشتنداري در امور و اتحاد در برابر فتنه بيگانگان دعوت نمود.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس