آخرین اخبار
کد مطلب: 126150
روسري‌هايي که هرروز عقب‌تر مي‌رود/ جولان مانکن‌ها در شهر و ترويج بي‌حيايي
تاریخ انتشار : 1398/09/17 14:57:35
نمایش : 920
متاسفانه هر روز شاهد بروز پوشش‌هاي جديدي در ميان دختران و پسراني که قرار است روزي مادران و پدران اين مرز و بوم بوده و تربيت فرزنداني را برعهده داشته باشند، هستيم، مانکن‌هايي که قلب خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ اگر چرخي در شهر بزنيم غرق خواهيم شد در رنگ‌ها و زرق و برق لباس‌هايي که پياده‌روها را به سالن مد تبديل کرده، مردان و زناني که لباس و آرايش صورت و موي آن‌ها ناخودآگاه تو را به اين فکر وا مي‌دارد که چقدر زمان نياز است تا افراد به اين شکل درآيد؟
 
متاسفانه هر روز شاهد بروز پوشش‌هاي جديدي در ميان دختران و پسراني که قرار است روزي مادران و پدران اين مرز و بوم بوده و تربيت فرزنداني را برعهده داشته باشند هستيم، اين کوتاه شدن مانتوها، حذف دکمه از لباس‌ها، تنگ و اندامي و کوتاه شدن شلوارها در بين دختران و پسران، عقب رفتن روسري‌ها و تبديل آن به ابزاري تزئيني همگي معضلاتي هستند که هر روز بيش از پيش حيا را از بين مي‌برند.
 
بايد گفت تير اين نوع پوشش و ترويج بي‌حيايي قلب خانواده‌ها را نشانه گرفته است و همه آن‌هايي که اين نوع لباس‌ پوشيدن و آرايش را انتخاب مي‌کنند، مسئول زندگي‌هايي هستند که از هم مي‌پاشند و ديگر آسيب‌هاي که اين موضوع به جاي مي‌گذارد.
 
در شهرکرد نيز در سال‌هاي اخير شاهد ترويج بدحجابي هستيم که سرعت آن نسبت به قبل با شتاب بيشتري بوده و شايد بتوان يکي از دلايل آن را شبکه‌هاي اجتماعي چون اينستاگرام يا حضور برخي از مسافران و گردشگران از ديگر استان‌ها دانست.
 
لباس‌ها و سبک‌هاي پوششي و آرايشي محلي هر روز بيشتر و بيشتر به فراموشي سپرده مي‌شوند و ما شاهد جولان مانکن‌هايي هستيم که با پوشش‌هاي غربي به خيابان آمده‌اند، لباس‌هايي که از سوي مردان و زنان انتخاب مي‌شود، روز به روز از ارزش‌هاي ديني فاصله مي‌گيرد و از علل مهم آن مي‌توان به تبليغات گسترده دشمن براي نابودي اصالت و فرهنگ ايراني، قيمت پايين لباس‌هاي نامتعارف، عدم نظارت کافي بر کار طراحان لباس، نبود دغدغه کافي براي کمک به حل اين موضوع و هزاران مورد ديگر را نام برد.
 
بانوان محجبه در کشور و به تبع آن در چهارمحال و بختياري از نبود لباس مناسب رنج مي‌برند و اگر لباسي هم پيدا شود، بايد آن را با قيمت بسيار بالا خريداري کنند به‌گونه‌اي که براي خريد يک چادر بايد بيش از 300 هزار تومان هزينه شود اما مانتويي که هيچ يک از فاکتورهاي يک لباس مناسب را ندارد را مي‌توان با قيمت زير 100 هزار تومان  تهيه کرد و اين يعني غفلت مسئولان از موضوعي که دشمن با همه ابزار و عوامل خود همزمان با جنگ اقتصادي و در تهاجمي فرهنگي عليه کشورمان به‌راه انداخته است.
 
اما بايد ديد چرا وقتي يک منکر اين‌گونه با سرعت و با ظاهري زيبا به جوانان ارائه مي‌شود جاي معروفات تا اين حد خالي است، پذيرفتني نيست زماني که دشمن براي ضربه زدن به ارزش‌هاي ديني جامعه و کم‌رنگ کردن اعتقادات، بسيار هزينه کرده، کار فرهنگي در اين خصوص از سوي مسئولان مربوطه تا اين حد کم و نامحسوس باشد، متاسفانه اقدامات انجام شده بيش از آن‌که گرايش به سمت حجاب ايجاد کند باعث گريز جوانان از پوشش‌هاي متعارف و روي آوردن آن‌ها به سمت لباس‌هاي پر زرق و برق و نامناسب شده است.

منبع: جهانبين نيوز
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس