آخرین اخبار
کد مطلب: 126154
اجتماعي/
رؤياي ملکه شدن با مانتوهاي جلو باز/ مانتو هايي که هرروز باز تر مي شوند
تاریخ انتشار : 1398/09/21 09:28:51
نمایش : 1487
با توجه به افزايش آمار آسيب‌هاي اجتماعي؛ مسئولين و متوليان فرهنگي کشور بايد برنامه‌ريزي هدفمند و راهبردي براي مقابله با فرهنگ غربي و موج تغيير در سبک زندگي ايراني، داشته باشند تا توانايي مقابله با هجمه‌ي فرهنگي و احياي فرهنگ اسلامي را به دست آورند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ رضاخان و اطرافيانش با حضور در کشورهاي اروپايي و به ويژه در ترکيه، به اين اعتقاد رسيده بودند، که ايران زماني پيشرفت خواهد کرد که از غرب پيروي کند، لذا به عنوان اولين گام، تغيير در لباس و پوشش زنان را مدنظر قرار دادند.
ريشه اين تفکر، حقارت است، احساس حقارتي که رضاخان در برابر غرب داشت و هويتي به نام هويت ايراني نمي شناخت و براي آن ارزشي قائل نبود.
رضاخان فردي مستبد بود و لذا به زور و اجبار و تحميل کردن فرهنگ غرب، قصد تغيير فرهنگ و برداشتن حجاب را در پيش گرفت، اما در برابر اين زورگويي، زنان با ايمان، آزاد، مسلمان و با فرهنگ ايراني مقاومت کردند و برخي نيز در اين راه جان خود را از دست دادند.

نگاه اسلام به حجاب
لباس، نماد و سمبل اعتقاد انسان است و زبان گوياي اوست که از سردرون انسان، پرده برمي دارد و حتي نسبت به جنس و رنگ و شکل لباس حساسيت نشان مي دهد و رهنمود ارايه مي نمايد تا ما به اهميت لباس و پوشش براي انسان پي برده و بدانيم که انسان با پوشيدن لباس، نشانه ها و نمادهاي فرهنگي و اعتقادي خود را به نمايش مي گذارد.
امام علي عليه السلام مي فرمايند: «بهترين لباس؛ لباسي است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد.»
در روايتي از نبي مکرم اسلام (ص) آمده است که « چند گروه را خداوند از رحمت خويش دور کرده است و خدا و رسولش و ملائکه بر آنان لعن مي فرستند ... يکي از اين گروهها زناني هستند که خود را شبيه مردان مي کنند.
دومين گروه: عدم تشبه به کفار در پوشش؛ بدين معني که مسلمانان در لباس، کفش، کلاه، انگشتر، گردن بند و ساير پوشيدني ها، خود را شبيه کافران سازند؛ همانند پوشيدن کراوات، پاپيون و لباس هايي با مدل ها و تصاوير مخصوص به کفار که شعار و مروج فرهنگ آنان است. در روايات، تشبه به کفار در خصوص پوشش مورد توجه قرار گرفته و مؤمنان از آن نهي شده اند.
سومين گروه، لباس شهرت: پيامبراکرم (صلي الله عليه واله)فرمودند:«کسي که دردنيا لباس شهرت بپوشد ، خداوند روز قيامت براو لباس ذلت خواهد پوشانيد.»
لباس شهرت، لباسي است که پوشيدن آن براي شخص، به جهت جنس پارچه يا رنگ يا کيفيت دوخت يا مندرس بودنش و مانند آن، معمول نبوده و خلاف شأن او به حساب آيد؛ به طوري که اگر آن را در برابر مردم بپوشد، توجه آنان را به خود جلب کرده و انگشت نما مي شود. (حضرت آيت الله خامنه اي)
عدم رعايت حجاب،  باعث مي شود تا گناه هاي چشمي افزايش پيدا کند و کانون گرم خانواده را تحت تأثير قرار دهد که در نتيجه به افزايش طلاق منجر خواهد شد.
هر چند آمار طلاق در ايران نسبت به کشورهاي اروپايي پايين تر است، اما شرايط کنوني نيز زيبنده يک جامعه اسلامي نيست.
حجاب در واقع احترام به زن است، زيرا يک زن با حجاب خود، به ديگران مي فهماند که من يک انسان داراي مهارت، دانايي و شخصيت هستم.

تغيير لباس به تغيير فرهنگ مبدل مي شود
تغيير در لباس افرد، يکي از شيوه هايي است که غرب براي تغيير فرهنگ در ايران دنبال مي کند، و در حال حاضر چادر بر سر کردن يکي از روش هاي مبارزه با فرهنگ غرب و هجمه هاي سنگيني که وجود دارد، مي باشد.

پوشش، آرامش و امنيت را در پي دارد
خانم طلبه اي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بايد بدانيم که انسان ها فطرتاً حيا و عفاف را دوست دارند، زيرا پوشش، آرامش و امنيت را در پي دارد.
وي گفت: شبکه پويا و صدا و سيما، کلاس فرهنگي فرزندان مي باشد، اما در حال حاضر انيميشن هايي به نمايش درمي آيد، که به صورت غيرمستقيم بي حجابي و زندگي با حيوانات را به فرزندان آموزش مي دهند.
اين طلبه خانم افزود: در جامعه اي که مانتوهاي جلو باز و در کنار آن شلوارهاي چسبناکي وجود داشته باشد، اين پيام تجلي پيدا مي کند، که حريم ها و نگاه هاي عفيفانه را قبول ندارم.

ما دنبال مشتري هستيم
فروشنده پوشاکي مي گويد:  شايد کسي که اولين بار اين لباس را طراحي کرده، هدفي فرهنگي را دنبال مي‌کرد، اما توليدکنندگان داخلي فقط با هدف فروش بيشتر به سراغ تقليد از اين مدها مي‌روند و ما هم وقتي مي‌بينيم مشتري براي جنسي وجود دارد، به سفارش و فروش اين مدل کارها اقدام مي‌کنيم، وگرنه هيچ فروشنده اي جنسي را که روي دستش بماند توي ويترين مغازه اش نمي‌گذارد.

يکي از شهروندان لردگاني گفت: طرز پوشش هنرپيشه‌ها و ورزشکاران و گروه همسالان در الگودهي به جوانان مؤثر است.

با توجه به افزايش آمار آسيب‌هاي اجتماعي؛ مسئولين و متوليان فرهنگي کشور نيز بايد برنامه‌ريزي هدفمند و راهبردي براي مقابله با فرهنگ غربي و موج تغيير در سبک زندگي ايراني، داشته باشند تا توانايي مقابله با هجمه‌ي فرهنگي و احياي فرهنگ اسلامي را به دست آورند. چرا که ترويج اين قبيل پوشش‌ها، در بلند مدت آسيب‌هاي اجتماعي و اعتقادي گسترده‌اي را به همراه خواهد داشت که گاه جبران آن غير ممکن خواهد شد.
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس