آخرین اخبار
کد مطلب: 167240
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
پيروزي انقلاب اسلامي يک پديده اجتماعي نادر بود
تاریخ انتشار : 1402/11/06
نمایش : 150
حجت الاسلام رحماني گفت : پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان يک پديده و رخداد اجتماعي، عواملي موثر بوده‌اند که به آنها عوامل محدثه گفته مي‌شود، تفاوت انقلاب اسلامي با ساير پديده‌هاي اجتماعي اين است که عوامل محدث آن همان عوامل مبقيه آن نيز هستند و يعني آنچه باعث پيروزي انقلاب اسلامي شده همانا نيز باعث بقا و ماندگاري اش مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري « سلام لردگان » ، حجت الاسلام يدالله رحماني خطيب نماز جمعه شهرستان لردگان با اشاره به 12 بهمن شروع آغاز دهه فجر و سالروز بازگشت امام خميني (ره)  گفت: پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان يک پديده و رخداد اجتماعي، عواملي موثر بوده‌اند که به آنها عوامل محدثه گفته مي‌شود، تفاوت انقلاب اسلامي با ساير پديده‌هاي اجتماعي اين است که عوامل محدث آن همان عوامل مبقيه آن نيز هستند و يعني آنچه باعث پيروزي انقلاب اسلامي شده همانا نيز باعث بقا و ماندگاري اش مي‌شود.
 
وي در ادامه با اشاره به عوامل پيروزي انقلاب اسلامي افزود : اسلام ، رهبري امام و مردم از مهمترين عوامل پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن 57 بود ، اسلام به عنوان مبناي اعتقادي ايرانيان بر اينکه فقط بايد خدا را اطاعت کرد و نبايد زير بار ظلم و ستم و حاکميت بيگانگان رفت،بوده است و اين اعتقاد سبز با گراميداشت و درس آموزي و عبرت‌گيري از حوادثي چون عاشورا، رنگ قرمز مقاومت و ايستادگي و ايثارگري به خود گرفته و همان گونه که قدرت واژگوني رژيم منحوس پهلوي نوکر آمريکا را داشت و باعث شد آمريکاي جنايتکار دستش از کشور و بلکه منطقه قطع شود.
 
حجت الاسلام رحماني تصريح کرد : بي ترديد قدرت اسلام عاشورايي مي‌تواند نظام اسلامي ايران را حفظ کند و آمريکا و ساير دشمنان را در جهان نابود کند و زمينه رهايي بشر از ستم ستمکاران باشد و با ظهور امام (عج) قسط و عدل و امنيت را در جهان حاکم کند،که در اين بحث هيچ ترديدي نيست.
 
وي با اشاره به نقش رهبري حضرت امام (ره) در پيروزي انقلاب اسلامي گفت :  رهبري امام خميني (ره) موفق و بي‌نظير و بعد از اهل بيت عليهم السلام بود، با رهبري مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي (مدظله) به بهترين شکل ممکن تداوم يافته و مورد تحسين خاص و عام و حتي دشمنان شده است که اگر مسئولان در اجراي تمام و کامل فرامين امامين انقلاب مي‌کوشيدند و کوتاهي نمي‌کردند امروز در کشور هيچ مشکلي نداشتيم. در عامل امامت امت و رهبري انقلاب اسلامي ايران هم در پيروزي و هم در حفظ کشور هيچ ترديدي نداريم.
 
خطيب نماز جمعه لردگان در رابطه با نقش مردم گفت :  و اما حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف که تاکنون بهترين مردم عالم حتي از مردمان عصر پيامبر (ص) و ائمه بوده و هستند و تا حالا با اين مسئولان اکثراً برانداز نظام، اگر تاکنون انقلاب اسلامي حفظ شده به خاطر حضور مردم در عرصه‌ها و تبعيت آنان از رهبري بوده است و بدون حضور مردم،نتيجه هرچه باشد جز هيچ نيست.
 
وي با بيان صحبت هاي مقام معظم رهبري که فرمودند رسيدن به هدف‌هاي اسلامي جز با حضور مردم و جز با توجه و مبادرت مردم امکان‌پذير نيست گفت : بايد مردم بخواهند، بيايند و اقدام کنند ، اين نظر رهبر عزيز و حکيم ما است ، بعد مي‌بينيم يک عده‌اي داشته و نداشته به دنبال نااميد کردن مردم و حذف مردم از عرصه‌هاي فعال اجتماعي،چون انتخابات هستند.
 
رحماني تصريح کرد : بعد عده اي حرف دشمن را مي‌زنند که انتخابات فايده‌اي ندارد،به دنبال هرج و مرج در کشورند و بعضي‌ها سوپر انقلابي مي‌شود، بقيه مردم را غير انقلابي مي دانند و با روحيه تماميت خواه به دنبال بدبيني مردمند، در انتصاب افراد دخالت مي‌کنند در گزينش‌ها جوان‌هاي مردم را رد مي‌کنند،مي‌خواهند، رئيس جمهور و نماينده مجلس،امام جمعه و فرماندار و همه مسئولين تحت امر آنها باشند،اگر خلاف ميل آنها عمل شد، به اتهام غير انقلابي مخالفت و تضعيف مي‌کند.
 
خطيب نماز جمعه لردگان در پايان گفت : همه ما وظيفه داريم در مقابل هر دو گروه مدعي با جديت در عرصه انتخابات حاضر شويم و نماينده مورد نظر خود را انتخاب کنيم. انقلاب را،نظام را،رهبري را و کشور را از خودمان بدانيم ، دسته‌بندي کردن مردم،خوب و بد کردن آنان جنايت است. کسي حق ندارد به هيچ دليلي خود را قيم مردم و صاحب امتياز بداند. ما به عنوان خانواده شهدا و کساني که با جان و مال و آبروي خودمان آماده خدمت به نظام هستيم،به هيچ کدام از اين دو گروه چه ايادي داخلي دشمن و چه سوپر انقلابيون مدعي، اجازه نمي دهيم با ادعاهاي خود بر مردم حاکم شوند.
 
انتهاي خبر / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس